10 Temmuz 2010 Cumartesi

Define Sandığı: Non Ci Resta Che Piangere

Define sandığı adlı bir köşe yapmak istedim, gizli kalmış iyi filmlerden bahsedeceğim bu köşede. Dün tekrar izlediğim Non Ci Resta Che Piangere ile başlamak istedim.

Roberto Benigni ile Massimo Troisi'nin birlikte yaptığı şahane bir komedi filmi Non Ci Resta Che Piangere. İsminin anlamını bilmiyorum, IMDB'de "Also Known As" kısmında bile yazmıyor maalesef.



Mario(Troisi) ve Saverio(Benigni) şehir dışında çok şiddetli bir yağmura yakalanırlar, arabalarından inip yakınlardaki büyük bir evin kapısını çalarlar, geceyi geçirmek için izin isterler. Ertesi gün uyandıklarında, 1492 yılında olduklarını öğrenirler! Buna uyum sağlamaları kolay olmayacaktır :)

Mario şehrin en zengin kızına aşık olur, onu Beatles şarkılarıyla tavlamaya kalkar, Da Vinci'yle tanışıp ona fikirlerini anlatırlar, trenden tutun da trafik ışıklarına kadar..Resimdeki sahnede trenin nasıl yapılacağını anlatıyorlar..



Yıl 1492 ya, Kolomb'un Amerika'yı keşfetmesini engellemeye çalışırlar, nedenini söylemeyeceğim, izleyin.

Bu kadar spoiler yeterli sanıyorum, tam bir aile komedisi, çocukluğumda izlediğim filmlerin tadını aldım ben bu filmden. Finali de çok hoşuma gitmişti. Benigni'nin zaten büyük bir hayranıydım, Troisi'yi de sevdiren filmdir bu bana.

Not: Filme altyazı bulmakta çok sıkıntı çekmiştim, bulamazsanız yorum bırakın, mail atabilirim. Sadece İngilizce altyazı var tahmin edebileceğiniz gibi, Türkçe altyazısının mevcut olduğunu sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder